سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) برخی از اسناد و عکسهای پایگاه سری Area 51
در بیابان نوادا را که در اوایل جنگ سرد در آن پروژه ساخت هواپیماهای
آینده اجرا میشد را از حالت محرمانه خارج کرد و در این راستا گروهی از
نظامیان سابق این پایگاه گوشههایی از فعالیتهای خود را فاش کردند.
به
گزارش خبرگزاری مهر، در سال 1963 یک هواپیمای سری به دور از چشم رسانهها
و مردم دنیا در نزدیکی پایگاه سری Area 51 سقوط کرد، اما «سیا» برای مخفی
نگه داشتن عملیات هر ردی از حادثه این پروژه فوق محرمانه را از بین برد.
اکنون
برای اولین بار که بسیاری از اسناد مربوط به جنگ سرد از حالت محرمانه خارج
شدهاند، نظامیانی که در گذشته در پایگاه سری آمریکایی Area 51 خدمت
میکردند تصاویری از این هواپیما را که هوشمندانه اما با فناوریهای
ابتدایی ساخته و سپس سقوط کرد را منتشر کردهاند.
«سیا» پایگاه Area 51 را در سال 1955 باهدف توسعه و آزمایش بعضی از پروژههای نظامی سری در بخشهای دورافتاده بیابان نوادا ساخت.
درحالی که حتی امروز با گذشت بیش از 50 سال این پایگاه هنوز رسما وجود ندارد و بر روی نقشههای جغرافیایی دیده نمیشود.
در دهههای 50 و 60 پاپگاه Area 51 مرکز اجرای پروژه OXCART ساخت یک هواپیمای جاسوسی بود که باید جایگزین هواپیماهای U2 میشد.
U2 در اولیه سالهای جنگ سرد به خاطر تصاویری که از مکانهای استراتژیک دشمنان از ارتفاع بسیار بالا میگرفت مشهور شده بود.
هواپیمای
OXCART باید در اتحاد جماهیر شوروی سابق بدون اینکه توسط روسها شناسایی
شود ماموریتهای جاسوسی انجام میداد، این درحالی بود که نظامیان پایگاه
Area 51 مسئله مخفی کردن هواپیما از چشم ماهوارههای شوروی را مطرح کردند.
درحقیقت،
شورویها میدانستند که آمریکاییها در حال ساخت چیزی در بیابان نوادا
هستند. بنابراین، تکنسینهای آمریکایی یک بازی موش و گربه را با
ماهوارههای شوروی آغاز کردند. در این عملیات، نمونههای آزمایشی این
هواپیما با هر عبور ماهوارههای شوروی باید در آشیانهها مخفی میشدند.
اما این تنها راه مخفی نگه داشتن نمونههای آزمایشی نبود. ماهوارههای
شوروی با استفاده از دوربینهای مادون قرمز میتوانستند آثار و ردپاهای محل
عبور نمونه آزمایشی را شناسایی کنند.
یک نمونه آزمایشی از هواپیمای A-12 که در پایگاه Area 51 بر روی یک شاه تیر حمل میشود
به
همین دلیل، آمریکاییها شروع به تولید نمونههای آزمایشی جعلی با اشکال
تخیلی تر کردند تا ذهن روسها را از هدف اصلی خود منحرف کنند. به این ترتیب
شورویها تا زمانی که این هواپیما در نیمه دهه 60 به انتشار عمومی رسید
موفق نشدند طرحهای آمریکاییها را برای جانشین U2 کشف کنند.
در
مدت انجام حدود 2 هزار و 850 پرواز آزمایشی فوق محرمانه، افراد بسیاری
توانستند اشکال عجیب هواپیماهای آینده را به چشم خود ببینند.
از
آنجا که به دلیل استفاده از تیتان، کنترل کنندهها و خلبانهای این
هواپیماها دیده نمیشدند مردمی که پرواز این اشیای آسمانی عجیب را
میدیدند تصور میکردند که بشقاب پرندهها را رویت کردهاند و به این
ترتیب شایعاتی در خصوص حضور فرضی «یوفوهای» بیگانگان فضایی در بیابان
نوادا قوت گرفت.
سرانجام، این پروژه، هواپیمای Archangel-12 یا
A-12 را تولید کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان، اولین هواپیمای نقطه
کور و نامرئی برای رادارها بود.
A-12
قادر بود با سرعت 3 هزار و 220 کیلومتر بر ساعت پرواز کند و از سراسر قاره
آمریکا در مدت 70 دقیقه بگذرد و در همان زمان از یک شیء 30 سانتیمتری از
ارتفاع 27 هزار متری یک عکس با دقت بالا تهیه کند.
حادثهای که منجر به عملیات پاکسازی شد
باوجود
تلاشهای زیاد آمریکاییها این پروژه ناموفق بود. زمانی که خلبان «کن
کالینز» که با رمز «کن کولمار» شناخته میشد مشغول آزمایش هواپیما در
ارتفاع پایین بود کنترل خود را در ارتفاع 7 هزار و 620 متری از دست داد،
اما توانست با استفاده از سیستم «پرتاب صندلی» (اجکت) جان خود را نجات دهد.
این
خلبان به تازگی این ماجرا را در یک فیلم مستند بر روی شبکه «نشنال جغرافی»
آمریکا تعریف کرده است. دولت آمریکا کالینز را با دستگاه دروغ سنج آزمایش
کرد تا مطمئن شود که خلبان درباره این حادثه کاملا حقیقت را گفته است.
پس
از اینکه کالینز با چتر نجات به روی زمین فرود آمد سه شهروند عادی را سوار
بر یک خودروی «پیک آپ» ملاقات کرد. این سه نفر پیشنهاد دادند که وی را تا
محل سقوط هواپیما همراهی کنند.
اما کالینز از آنها خواست که
درخلاف جهت لاشه هواپیما حرکت کنند و به آنها گفت که این هواپیما محتوی یک
بمب اتمی است. در پی این حادثه، یکی از مخفی ترین و محرمانه ترین
عملیاتهای پاکسازی سیا آغاز شد.
پاکسازی تمام ردپاهای هواپیمای فوق محرمانه
پس
از سقوط این هواپیما تیمی از ماموران دولتی وارد عمل شدند و صبح روز بعد
بقایای لاشه هواپیما را با یک کامیون به پایگاه Area 51 در نوادا
بازگرداندند.
از آن زمان تا 50 سال بعد دیگر هیچکس به Area 51 نزدیک نشد و حتی کسی نمیدانست که چنین محلی وجود دارد.
به نقل از زمان نیوز
سلام محمد جان.خوب بود ممنون.مافکر میکردیم در این منطقه ی 51 فقط در مورد علوم فرازمینی تحقیق میشه.ولی این طور نیست...مثل این که از این جور کارا هم بلده.راستی من انگلیسیم زیاد خوب نیست ولی کلاس رفتم میتونم کمک کنم.البته خیلی کم.اگر احتیاج بود که امیدوارم هیچ وقت احتیاج پیدا نشه,خبرم کن.مخلص داداش گلم.یا علی
با سلام
محمدجان خیلی خوشحالم که دوباره اپ کردی اول فکر کردم این وبلاگ رو ترک کردید و در یک وبلاگ دیگه فعالیت می کنید امیدوارم که همین طور ادامه بدید در مورد منطقه 51 فکر کنم به وضوح روشنه که ارتباطی با مساله یوفوها نداره و این هواپیماها هیچکدام از لحاظ تکنولوژی بکاررفته در انها به پای یوفوها نمی رسند انشااله روزی حقیقت اشکار بشه
با تشکر